domingo, 11 de octubre de 2009

DIBUJOS

Hoy he estado releyendo los textos del libro “RETÒRICA DE CAMBRA”, intentando encontrar alguno que pudiera incorporar al blog. Finalmente me he decidido por escanear los dibujos que acompañan a los textos. No encontraba ningún discurso convincente, claro, informativo y mucho menos formativo. Hay una parte de la retórica que únicamente pretende convencer mediante técnicas persuasivas. He de reconocer que estos textos tienen un cierto artificio y escritos sin convicción. Se alejan del arte del bien decir y la elegancia, con razones que no vienen al caso. Un exceso de elucubración improvisada.
No en vano, con el paso del tiempo se convirtió más en un diario que en una tesis filosófica.

Dicho esto, quiero pensar que las ilustraciones que acompañan los textos se alejan de esa presunción retórica.
Seguiré leyéndolo, tal vez en algún momento pude estar inspirado y acertar en la diana, lanzando con buen estilo literario el argumento de una idea.






9 comentarios:

Anónimo dijo...

els teus dibuixos són magnífics... em semblen amb un estil personal, hi ha força i nervi. Felicitats! ricard99 de blocs.mesvilaweb.cat/ricard99

montserratqp dijo...

Te n´havia vist pocs de dibuixos i m´agraden moltíssim. Quan vingui i tingui temps (em sembla que haurem d´esperar que el M. es faci gran)podem fer una sessió.

@SusVersiva dijo...

M'han agradat molt molt molt els dibuixos! No sé què diuen els texts, però trobo que fins i tot tenen una harmonia gràfica, aquestes lletres que es veuen... Em sembla que tenen tanta força...

Un petó!

Jordi Pascual Morant dijo...

Ricard, sempre és d'agrair trobar nous benvinguts en aquest espai per compartir.
Què més puc demanar d'un comentari com el teu?
He fet una visita llampec al teu bloc, per curiositat. Hi tornaré amb més calma, però pel que he vist seràs dels meus blocs recomanats.

Gràcies pel teu comentari.

Jordi Pascual Morant dijo...

Montserrat, em sembla que de la meva producció tot just hauràs vist una quarta part. Així que hauran de ser varies sessions.

petons!

Jordi Pascual Morant dijo...

Susana, gràcies per deixar la teva impressió per triplicat.
Em deu passar com en els manuscrits il·luminats de l'època medieval, que eren més expressius els dibuixos que els textos.

Gràcies, gràcies, gracies.

Anónimo dijo...

Moltes però moltes felicitats pel teu blog i pel teu treball ! Estic sincerament impressionada ! Per tot, els dibuixos, la avalancha de materia ! És un primer comentari.. però seguiré les teves notícies a la blogosfera ! Fins la propera, Muriel

Muriel dijo...

Ho intento un altre cop a veure si no surt com a "anónimo" !!!
Doncs, va així: Moltes però moltes felicitats pel teu blog i pel teu treball ! Estic sincerament impressionada ! Per tot, els dibuixos, la avalancha de materia ! És un primer comentari.. però seguiré les teves notícies a la blogosfera ! Fins la propera, Muriel

Jordi Pascual Morant dijo...

Muriel,
s'em fa la pell gallina llegint aquestes felicitacions que noto tan properes i venint de gent que conec tan poc.
Haure d'escollir molt bé el que poso per no defraudar-vos.

una abraçada!